Content is king. O tom není pochyb. Obsahový marketing je trendem několika posledních let a určitě o něm ještě hodně uslyšíme. Co je ale velmi často opomíjené, je vizuální stránka obsahu. Obrázky a fotografie, které text doprovázejí a ovlivňují čtenářovi emoce. Web WhoIsHostingThis nám představuje jednoho z největších zabijáku kvalitního blogu. A to právě obrázky.
Fotografie pojme víc informací a emocí než text. Využijte toho.
Je potřeba si uvědomit, že obrázky a fotografie jsou v každém článku stejně důležité jako samotný text, nadpis nebo jako kvalitní zdroj informací. Článek s obrázkem je pro čtenáře mnohem lákavější než bez něj a je u něj větší pravděpodobnost, že bude sdílený na sociálních sítích. Obrázky ale musí být originální, kvalitní a dobře optimalizované. Ukvapený snímek z mobilu je v pořádku na twitteru nebo instagramu, ale rozhodně nepatří do kvalitního blogu. Nikdy také nepoužívejte jednu fotografii vícekrát, především u hlavní fotografie (coveru) je to neodpustitelné.
TIP #1 – Ujistěte se, že u fotografie nebo obrázku máte plné právo k jeho použití. Můžete kupovat fotografie z fotobank (po jedné nebo v balíčku) nebo využijte jeden z ověřených zdrojů pro fotografie zdarma.
Co si zapamatovat:
- Používejte technicky kvalitní obrázky a fotografie
- Nikdy nepoužívejte jeden obrázek vícekrát
- Screenshoty ukládejte v PNG
- Používejte i vlastní fotografie
- Optimalizujte datovou velikost
- Doporučená velikost 500px
- Ideální rozlišení je mezi 72 a 96 dpi
